افزایش پرشتاب ضریب نفوذ اینترنت در کشور در طی چند سال اخیر، و در کنار آن بروز کرونا موجب شد تا بسیاری از مردم از مراجعه به محلهای پرترافیک و پرخطر مانند مراکز درمانی و تشخیصی منع شوند. ترکیب این دو عامل، لزوم بسترسازی برای خدمات قابلارائه در فضای دیجیتال را برای بخش درمان پررنگتر کرد.
از جمله مهمترین اقدامات یک آزمایشگاه در فضای مجازی، داشتن یک سایت اختصاصی است. سایت آزمایشگاه، مرکز ثقل فعالیتهای دیگر آزمایشگاه در فضای مجازی محسوب میشود؛ طراحی اپلیکیشن اختصاصی، جوابدهی آنلاین، ثبت آدرس در Google Map، ثبت اطلاعات آزمایشگاه در سایتهای دایرکتوری پزشکی، تبلیغ در سایتها و سرویسهای مختلف، و انتشار محتوا در شبکههای مجازی از قبیل اینستاگرام نمونههایی از این فعالیتها هستند.
یک سایت برای آزمایشگاه طبی، کاراییهای متعددی دارد که بسیاری از دارندگان این مراکز، از آنها اطلاع کافی ندارند. اما طبیعتاً سؤالات مختلفی در مسیر این تصمیمگیری برای شما به عنوان مدیر و صاحب امتیاز آزمایشگاه وجود دارد. در تدبیرنگر به عنوان مجموعهای که سالهاست در ارائه خدمات آیتی به مراکز تشخیصی و درمانی فعالیت دارد، با این دغدغهها و سؤالات شما آشنایی داریم و تجربه پیادهسازی موفق راهکار برای انواع آنها را در گذشته داشتهایم.
طراحی سایت آزمایشگاه
اگر علاقهمند به آشنایی با کاراییهای سایت اختصاصی برای آزمایشگاه هستید، در این صفحه اطلاعات کاملی در این خصوص گردآوری کردهایم که میتواند پاسخگوی بسیاری از این سؤالات باشد.
طراحی سایت آزمایشگاه کار چه کسانی است؟
پس از تصمیم برای داشتن سایت اختصاصی، توصیه میشود طراحی آن به تیمی واگذار گردد که علاوه بر تخصص در طراحی و برنامهنویسی، تجربه کافی در موضوع فعالیت آزمایشگاه داشته باشد. مجریان آزمایشگاه بهعنوان مجموعهای که درگیریهای ذهنی فراوانی دارد، نباید وقت خود را صرف تشریح سازوکارها و فعالیتهای خود به تیمی بکنند که با این فضا و نیازهای آن آشنایی ندارد. در غیر این صورت، یا باید زمان زیادی صرف آشنا کردن این تیم با اهداف و خروجیهای مورد نظر آزمایشگاه کنید، و یا خروجی کار چیزی نخواهد بود که کارایی لازم را برای شما داشته باشد.
در کنار این موارد، ویژگیهای عمومی طراحی وبسایت باید لحاظ شوند:
- هزینه اجرا
- وقتشناسی
- دقت در طراحی
- پشتیبانی فنی
- تسلط بر برنامهنویسی
- رفتار حرفهای
تولید محتوا
موضوع مهم دیگر در کنار بحث طراحی، تهیه محتوای سایت آزمایشگاه است. در این خصوص، لازم است از ابعاد مختلف به موضوع تولید محتوا بنگریم.
در وهله اول، باید در نظر داشت در انتشار مطالبی که مستقیماً با سلامت خواننده در ارتباط است، یک اشتباه کوچک در یک متن، ممکن است جان کسی را به خطر بیندازد.
بر این اساس، حساسیت در تهیه مطالب پزشکی و دقت مضاعف در تولید این نوع محتواها، موضوعی است که باید در اولویت انتظارات شما از تیم تولید محتوا باشد تا هرگونه امکان انتشار محتوای نادرست در سایت شما منتفی گردد و با خیال آسوده آن را در دسترس مخاطبان خود قرار دهید.
همچنین، منابع مورد استفاده برای تولید متن صفحات سایت باید از منابع معتبر بینالمللی انتخاب شوند.
موضوعاتی که برای صفحات و مقالات سایت انتخاب میشوند، مقوله مهم دیگری هستند که در مطلبی جداگانه به آن خواهیم پرداخت. این موضوعات بر اساس رفتارشناسی مخاطبان، توانمندیهای آزمایشگاه، و برنامه بازاریابی مورد نظر آزمایشگاه انتخاب شوند. رفتارشناسی جستجوی اطلاعات سلامتی یا Health information-seeking behaviour (HISB) یکی از شاخههای مطالعاتی آکادمیک در این زمینه است که تسلط تیم تولید محتوا بر اصول آن، تضمینکننده انتخاب اهداف درست است.
در حالت ایدهآل، تیم تولید محتوای مسئول سایت شما باید روند مشخصی برای تولید محتوا داشته باشد و شامل اعضایی باشد که در زمینه پزشکی، علوم آزمایشگاه و علوم زیستی تحصیلات آکادمیک داشته باشند. روند تولید هر یک از محتواها میبایست شامل بیش از یک بار بازبینی باشد تا از صحت مطالب اطمینان کامل کسب شود.
موضوع مهم دیگر، منحصر بفرد بودن مطالب مورد استفاده در سایت است. برخی از مراکز آزمایشگاهی، مطالبی در سایت خود انتشار میدهند که عیناً از یک سایت فارسی دیگر برداشته شده است. سیاست کلی موتورهای جستجو مانند گوگل، در اولویت قرار دادن سایتهایی است که محتوای آنها در سایت دیگری دیده نشده بود. در صورت استفاده از این نوع محتواها، نباید انتظار داشته باشید صفحات سایت شما در نتیجه جستجوی گوگل دیده شوند.
تولید محتوا در تدبیرنگر
شرکت تدبیرنگر، تنها مجموعهی دارای مجوز فعالیت در زمینه بازاریابی محتوایی در زمینه پزشکی در شمالغرب کشور است. ما با بکارگیری تیمهای تخصصی، و بازبینی مکرر محتوا در هر مرحله از تولید، خیال شما را از طراحی و انتشار محتوای مستند، هدفمند و تأثیرگذار در فضای دیجیتال آسوده میکنیم.
ماشین تولید محتوای تدبیرنگر مجهز به یک سیستم اتوماسیون اختصاصی تولید محتواست که توسط تیم تدبیرنگر و انحصاراً برای تولید محتوای پزشکی طراحی شده است و کلیه مراحل چرخهی تولید و انتشار محتوا را در بر میگیرد.
کارشناسان ما با رصد رفتارها و بازخوردهای دریافتی از مخاطبان، قادر به بهبود دائمی استراتژیهای بازاریابی محتوایی هستند.
تکتک مراحل این چرخه توسط کارشناسان این تیم بازبینی میشود و مطالب نهایی پس از تأیید کارفرما، در پلتفرم مورد نظر شامل سایت و شبکههای اجتماعی منتشر میشود.
تهیه و ارائه گزارشهای منظم از بازخورد دریافتی از هر یک از محتواها، امکان بهبود همیشگی استراتژی محتوایی را فراهم میکند.
توجه داشته باشید!
مالکیت حقوقی ثبت آدرس سایت و سرویس میزبانی آن، اهمیت فوقالعاده زیادی دارد و تعیین میکند چه کسی صاحب یک سایت است. به عنوان کارفرمای سایت، حق قانونی شماست که انتظار داشته باشید نام دامنه (آدرس سایت) و سرویس هاستینگ (میزبانی) به نام صاحب امتیاز آزمایشگاه ثبت گردد تا همیشه مالکیت حقوقی آن را در اختیار داشته باشید. این کار به سادگی امکانپذیر است و نیازمند هیچگونه دانش فنی نیست. متأسفانه برخی از شرکتهای طراحی سایت، با سوءاستفاده از بیاطلاعی کارفرما و ثبت این سرویسها به نام خود در ابتدای کار، مشکلات عدیدهای را در آینده برای صاحب سایت ایجاد میکنند که حتی گاهی میتواند منجر به از دست دادن سایت و کلیه اطلاعات روی آن شود.
مهندس مرتضی جوانمرد
نیاز به مشاوره برای کسب و کارتان دارید؟
همکاران ما در تدبیرنگر آماده ارائه مشاوره درباره بازاریابی محتوایی در حوزه پزشکی هستند.
دیدگاهی درج نشده است. اولین نفر باشید!