طراحی تخصصی سایت آزمایشگاه
آیا لازم است برای آزمایشگاه خود، سایت داشته باشید؟ این بستر چه کاربردهایی برای مجموعه شما دارد؟ اگر به دنبال پاسخ این سؤالات هستید، این صفحه را تا انتها ملاحظه کنید.
آیا لازم است برای آزمایشگاه خود، سایت داشته باشید؟ این بستر چه کاربردهایی برای مجموعه شما دارد؟ اگر به دنبال پاسخ این سؤالات هستید، این صفحه را تا انتها ملاحظه کنید.
آیا لازم است برای آزمایشگاه خود، سایت داشته باشید؟ این بستر چه کاربردهایی برای مجموعه شما دارد؟ اگر به دنبال پاسخ این سؤالات هستید، این صفحه را تا انتها ملاحظه کنید.
امروزه صاحبان کسبوکارها با این روش بازاریابی آشنایی نسبی دارند. اما در حوزه سلامت، استفاده از روشهای بازاریابی محتوایی چه وزنی دارد؟
بسیاری از مصرفکنندگان بازار پزشکی، روند درمان خود را با جستجو در اینترنت آغاز میکنند و پیشبینی میشود درصد این افراد در کشورمان شتابی فراتر از جامعه جهانی داشته باشد. خصوصاً پس از همهگیری ویروس کرونا و تمرکز بر ارائه خدمات غیرحضوری، این رسانه نفوذ بیشتری یافته است.
از دیدگاه تخصصی، رفتارشناسی جستجوی اطلاعات سلامتی یا Health information-seeking behaviour (HISB) یکی از شاخههای مطالعاتی آکادمیک در این زمینه است که به بررسی روشها و اهداف جستجوگران اطلاعات سلامت میپردازد. شناسایی درست این الگوها و پاسخگویی به آنها، کلید موفقیت یک مجموعه درمانی و تشخیصی برای جلب مخاطب هدف در فضای اینترنت است.
بر اساس آمارهای ارائهشده توسط گوگل، 7% از کل جستجوهای اینترنت در حوزه سلامت است، و این دلیل کافی برای لزوم سرمایهگذاری در این زمینه است.
اما بازاریابی محتوایی، تنها کارایی سایت برای آزمایشگاه شما نیست. این صفحه به بررسی کامل این موضوع اختصاص دارد.
یک آزمایشگاه طبی نیز همچون سایر کسبوکارها، امروزه در بسترهای مختلف در فضای مجازی حضور دارد: جوابدهی آنلاین، اپلیکیشن اختصاصی، ثبت آدرس در نقشهها، سایتهای دایرکتوری پزشکی، تبلیغات دیجیتال، انتشار محتوا در اینستاگرام و …
اما به دلایلی که در ادامه خواهیم خواند، هیچیک نمیتواند پایگاه رسمی آزمایشگاه شما در فضای مجازی باشد.
یک آزمایشگاه طبی نیز همچون سایر کسبوکارها، امروزه در بسترهای مختلف در فضای مجازی حضور دارد: جوابدهی آنلاین، اپلیکیشن اختصاصی، ثبت آدرس در نقشهها، سایتهای دایرکتوری پزشکی، تبلیغات دیجیتال، انتشار محتوا در اینستاگرام و …
اما به دلایلی که در ادامه خواهیم خواند، هیچیک نمیتواند پایگاه رسمی آزمایشگاه شما در فضای مجازی باشد.
معرفی بخشها، تستهای تخصصی، تجهیزات و اعضای تیم به بیماران و پزشکان
امکان ورود و دریافت جواب آزمایشهای انجامگرفته در تمام ساعات شبانهروز
انتشار منظم محتوای مفید و راهاندازی سیستم PRM (مدیریت روابط با بیماران)
امکان افزودن سیستم ثبت نوبت، نمونهگیری در محل، آنالیز نتایج آزمایش و ...
شناسایی و پاسخگویی به کلیه پرسشهای بیماران و کاهش ترافیک کاری پرسنل
طراحی سایت چندزبانه با هدف پذیرش بیماران خارجی (Medical tourism)
معرفی بخشها، تستهای تخصصی، تجهیزات و اعضای تیم به بیماران و پزشکان
امکان ورود و دریافت جواب آزمایشهای انجامگرفته در تمام ساعات شبانهروز
انتشار منظم محتوای مفید و راهاندازی سیستم PRM (مدیریت روابط با بیماران)
امکان افزودن سیستم ثبت نوبت، نمونهگیری در محل، آنالیز نتایج آزمایش و ...
شناسایی و پاسخگویی به کلیه پرسشهای بیماران و کاهش ترافیک کاری پرسنل
طراحی سایت چندزبانه با هدف پذیرش بیماران خارجی (Medical tourism)
بازاریابی محتوایی در شبکههای اجتماعی و طراحی وبسایت، دو ابزار اصلی یک آزمایشگاه برای معرفی خدمات خود در فضای مجازی هستند. اما در کنار مزایای متعددی که شبکههای اجتماعی برای جلب نظر مخاطبان هدف آزمایشگاه دارند، محدودیتهایی در استفاده از این ابزار قدرتمند وجود دارد:
اگر عضو شبکههای اجتماعی باشید با این نوع محدودیتها آشنایی دارید. برای مثال در اینستاگرام، متن کپشن، ابعاد عکس و ویدئوها، مدتزمان ویدئو، آهنگ پسزمینه مورد استفاده، تعداد درخواست فالو و آنفالو و … محدودیتهای مختلفی دارند که در صورت تخطی از آنها، حتی ممکن است اکانت آزمایشگاه شما بهصورت دائمی از دسترس خارج شود و زحمات چندینساله در آن به هدر برود.
یکی از تهدیدات بزرگ بر سر راه استفاده از شبکههای خارجی، احتمال تحریم یکجانبه کاربران ایرانی توسط این شرکتها و یا محدود کردن امکانات برای کاربران ایرانی است. برای مثال، اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و بسیاری دیگر از این سرویسها، امکانات تبلیغاتی متنوع و قدرتمندی دارند که متأسفانه در ایران ارائه نمیشود. در ایران نیز متأسفانه بارها شاهد مسدود شدن دائمی این سرویسها بودهایم.
در شبکههای اجتماعی، امکان انتقال محتواهای قبلی به سرویسهای دیگر وجود ندارد و در عمل، مدیریت محتواهای منتشر شده در صفحه آزمایشگاه شما، انحصاراً در اختیار شرکت صاحبامتیاز آن شبکه است. اگر بنا به هر دلیل، روزی تصمیم بگیرید این محتواها را به سرویس دیگری منتقل کنید، امکان فنی و قانونی آن در اختیار شما نیست. حتی نمیتوان محتواها را از یک اکانت به اکانت دیگر منتقل کرد.
اما در طرف مقابل، سایت آزمایشگاه شما به لحاظ قانونی و فنی، کاملا در اختیار و مالکیت شماست. نوع و حجم محتواها، نوع دستهبندی و ارائه، طراحی گرافیکی، ابزارهای طراحیشده بر روی آن، و تمامی متعلقات آن بهطور کامل در اختیار شماست.
بهعنوان صاحب یک سایت، مالک بلامنازع حقوق آدرس ثبتشده برای آن هستید که در تمام کشورها معتبر است؛ مادامی که حق مالکیت را بهموقع تمدید کنید. بهعنوان مالک آدرس سایت، قادرید سایت خود را با آن آدرس تأسیس کنید و آن را در هر کشور و در شرکت هاستینگ دلخواه خود میزبانی کنید.
محتواهای قرار گرفته بر روی یک سایت، بهسادگی قابلیت انتقال کامل به یک سایت دیگر را دارند، با همان آدرس سایت در یک قالب جدید، یا با یک آدرس جدید. مالکیت معنوی این محتواها -اگر بهصورت اختصاصی برای شما تولید شده باشند- متعلق به شماست، همراه با تمامی دادهها و ابزارهای آن.
یکی از نقاط قوت داشتن وبسایت، آسودگی از دسترسی آن تحت هر شرایطی است. حتی اگر ارتباط ایران با شبکه جهانی اینترنت قطع شود و شبکه اینترانت ملی جایگزین آن گردد، سایت شما با تمامی دادهها و محتواهایش، تنها در عرض چند ساعت قابلانتقال به سرویسهای میزبانی داخلی است.
کوتاه سخن این که سایت آزمایشگاه شما 100% متعلق به شما و در کنترل شما بوده و همواره خواهد بود!
طراحی یک سایت قدرتمند و کارآمد، ابزاری ضروری برای معرفی خدمات یک آزمایشگاه به بهترین نحو ممکن و جذب حداکثری مخاطبان است. برای رسیدن به نتایج مطلوب، این سایت باید حائز ویژگیهای زیر باشد:
داشتن یک سایت خوب، شما را از بازاریابی محتوایی در شبکههای اجتماعی بینیاز نمیکند. هر یک از این ابزارها، کارکردها و اهداف خاص خود را دارند.
برای مثال، هدفگیری برای جذب فردی را تصور کنید که مبتلا یا در معرض خطر ابتلا به دیابت است.
فردی با دیابت پنهان، با خواندن مطلبی در اینستاگرام که تذکر میدهد تشنگی مداوم، خستگی و بیحسی، میتواند نشانه دیابت باشد، نسبت به آن آگاهی مییابد و برای بررسی به پزشک و آزمایشگاه مراجعه میکند. 41% از افراد معتقدند اطلاعات دریافتی از شبکههای اجتماعی، در انتخاب مرکز درمانی و تشخیصی مؤثر است.
با تجویز آزمایشهای دیابت، بسیاری در اینترنت به جستجوی دیابت و تستها میپردازند. اینجاست که حضور در جمع رتبههای اول گوگل، تعیینکننده است. این فرد در عرض چند ساعت تصمیم میگیرد کجا آزمایشها را انجام دهد. بر اساس آمارها، 55% افراد 16 تا 74 ساله، از جستجوی اینترنتی برای تصمیمگیری در این خصوص استفاده میکنند.
اطلاعرسانی در صفحه اینستاگرام آزمایشگاه درباره نمونهگیری در منزل میتواند منجر به تماس این فرد با مجموعه شما شود. گام بعدی، راهاندازی سیستمی بر روی سایت شماست که سفارش نمونهگیری و پرداخت هزینه آن را ممکن میکند. 43% نوبتهای پزشکی در کشورهای پیشرفته بهصورت آنلاین ثبت میشود؛ این درصد در ایران نیز در حال افزایش است.
بهعبارت دیگر انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی و طراحی وبسایت، اهداف یکسانی را دنبال نمیکنند و نمیتوان یکی را جایگزین دیگری کرد. توصیه ما، استفاده از هر دو در کنار یکدیگر است.
حتماً میدانید که یکی از نیازهای امروزی برای افراد مراجعهکننده به آزمایشگاهها، دریافت جوابهای آزمایشها بهصورت غیرحضوری و اینترنتی است. احساس نیاز به این خدمات خصوصاً از دوران شیوع کرونا گسترش قابلتوجهی یافته و امروزه تبدیل به یک ضرورت برای آزمایشگاههای معتبر شده است.
وقتی صحبت از طراحی سایت اختصاصی برای آزمایشگاه میشود، معمولا سؤالاتی در ذهن مدیران آزمایشگاه در این خصوص بهوجود میآید؛ آیا طراحی سایت، تأثیر مثبت یا منفی در بهبود جوابدهی آنلاین دارد؟ آیا امکان دارد تداخل فنی بین سایت و بخش جوابدهی بهوجود بیاید؟ اگر شما هم دغدغههایی از این جنس دارید، جواب آنها را در این مطلب بخوانید:
بسیاری از متخصصان حوزه سلامت، از توانمندیهای بالقوهای که بر روی سایت مجموعهشان میتوان راهاندازی کرد اطلاع کافی ندارند و کارکرد آن را صرفاً محدود به اطلاعرسانی میدانند؛ اما این تمام ماجرا نیست.
برای مثال، سامانهای را بر روی سایت خود تصور کنید که ضمن معرفی یک آزمایش، امکان ثبت سفارش نمونهگیری در منزل و پرداخت آنلاین هزینه را در اختیار مخاطب قرار میدهد و سفارش ثبتشده را بلافاصله به کارشناسان نمونهگیری منتقل میکند. و یا سیستمی که به برخی افراد خاص (برای مثال بیماران قلبی یا مادران باردار)، زمان انجام تستهای مربوطه را یادآوری میکند، گزارشهای دورهای از نظرات دریافتی از مخاطبان در اختیار مدیر آزمایشگاه قرار میدهد و …
اینها تنها نمونههایی از کاربردهای متنوع و قابل پیادهسازی در سایت شما هستند. ما در تدبیرنگر همواره در حال توسعه دادن سامانههای تخصصی در موضوع فعالیت آزمایشگاهها هستیم تا از این طریق، شما را هرچه بیشتر به مخاطبان واقعیتان نزدیکتر کنیم.
بخش اختصاصی معرفی مشخصات هر آزمایش همراه با دستهبندی الفبایی آزمایشها، با قابلیت بروزرسانی خودکار مشخصات آزمایشها با اتصال به پایگاه داده مرکزی در تدبیرنگر.
مجموعه مقالات تخصصی بارداری، متمرکز بر سنجش سلامت مادران باردار در قالب دستهبندیهای موضوعی متعدد، با محتواهای یونیک تولید شده توسط تیم محتوای تدبیرنگر.
سیستم تحلیل اولیه جواب آزمایش با دریافت نتیجه آزمایش بیمار و مشخصات لازم، همراه با توضیحات تکمیلی برای تستهای پرکاربرد، با دادههای برگرفته از منابع معتبر.
نیازمندیهای خود را با ما در میان بگذارید تا راهکارهای دیجیتال را با همفکری یکدیگر بیابیم. تیم تدبیرنگر در تمامی مراحل ایدهپروری، طراحی و پیادهسازی در کنار شما خواهد بود.
طبیعتاً این یکی از اصلیترین سؤالاتی است که به ذهن شما بهعنوان دارنده یا مدیر یک آزمایشگاه خطور میکند.
تجربه چند ساله ما در تدبیرنگر نشان میدهد داشتن وبسایت توانسته نقش قابلتوجهی در افزایش ورود مشتریان و ارتقای رضایتمندی آنها داشته باشد. این مدعا بر پایهی دادههای دریافتی از نظرسنجیهای انجامشده در مراکزی است که سایت آنها توسط تدبیرنگر طراحی شده است؛ در برخی موارد، بیش از 30% ورودی مشتریان آزمایشگاه از طریق سایت بوده است.
اگر علاقهمندید در این خصوص بیشتر بدانید، با تدبیرنگر تماس بگیرید تا برخی از این آمارها را با هم مرور کنیم.
بر اساس آنچه تا اینجا گفته شد یک سایت آزمایشگاهی، نیازمندیهای ویژهای دارد که باعث تمایز آن از سایتهای دیگر میشود. آیا داشتن تجربه و تخصص در برنامهنویسی و طراحی را باید در اولویت قرار دهیم، یا تجربه این تیم در زمینه آزمایشگاه و حوزه سلامت؟
محتوای سایت را چه کسی خواهد نوشت؟
طبیعتاْ شما بهعنوان کارفرما، در میان مشغلههای متعدد روزمره، فرصت کافی برای تهیه و ارائه متن به تیم طراح سایت را ندارید. خوشبختانه با تدبیرنگر، این دغدغه کاملا از دوش شما برداشته خواهد شد.
تیم تدبیرنگر با تجربه چندینساله در طراحی راهکارهای دیجیتال و بازاریابی محتوایی در حوزه سلامت، با دغدغهها و نیازهای مجموعههای آزمایشگاهی آشنایی کامل دارد و تنها شرکت دارای مجوز از نظام پزشکی در این زمینه است.
کلیه محتواهای سایت شما، منحصراً برای شما و توسط تیم تخصصی تولید محتوای تدبیرنگر تدوین شدهاند که متشکل از کارشناسان آزمایشگاهی است و پیش از انتشار، بارها مورد بازبینی قرار گرفته و با تأیید شما منتشر میشوند.
تیم برنامهنویسی تدبیرنگر، سابقه طراحی و راهاندازی سیستمهای اتوماسیون برای مجموعههای پزشکی، دندانپزشکی و پاراکلینیک را در کارنامهی خود دارد و میتواند نیازمندیهای شما را در قالب یک سیستم آنلاین پیادهسازی کند.
بزرگترین اندوخته تدبیرنگر، اعتماد چندینساله پزشکان، مراکز درمانی و تشخیصی است. ما تمام تلاش خود را بکار بستهایم تا رضایت مشتریان را به نحو احسن فراهم کنیم که گواه آن، تداوم همکاری این عزیزان با تدبیرنگر است.
همکاری با تدبیرنگر، آغاز همراهی در مسیر ارتقای جایگاه شما در فضای مجازی است. اولین قدم در این راه، شناسایی توانمندیها و نیازمندیهای مجموعه شماست.
اگر علاقهمند به داشتن یک سایت کارآمد و قدرتمند برای مجموعه آزمایشگاهی خود هستید، با ما تماس بگیرید.