رد کردن لینک ها

برندینگ عبارت است از فرآیند تحقیق، توسعه و استفاده از ویژگی‌ های متمایز کننده یا ایجاد ویژگی‌ هایی که سازمان شما را از سایر همتایان خود متمایز کند

برند یا نام تجاری به چه معناست و چرا باید دنبال برند باشیم؟

تا چه حد با واژه ی برند یا نام تجاری آشنا هستید؟ با یک نام تجاری، چه ارزش و یا جایگاهی را می تواند بدست آورد؟

نام تجاری، خاطره‌ای است که مشتریان به یاد می‌آورند و مرتبط با تجارب مثبت و منفی آنها  است. برندسازی، تنها فعالیتی در جهت شناساندن شرکت و یا بازاریابی نیست، بلکه همه تجربیاتی که یک مشتری از شرکت دارد را در برمی‌گیرد.در فضای فرارقابتی، ارزشهای جامعه پیچیده‌تر و گیج‌تر می‌شوند و به همین دلیل مردم به برندهایی علاقه‌مند می‌گردند که ارزشهای آنها واضح باشند.

تصورات اشتباه در رابطه با برندسازی:

برندسازی زمانبر و دشوار است.

❌  بسیار پرهزینه است.

❌ برندسازی برای یک شرکت کوچک، کاملاً غیر ضروری است.

❌ تمام طراحان مثل هم هستند و یک لوگو برای ما می‌سازند.

❌سریع نتیجه می‌دهد.

 

جایگاه برند ( نام تجاری ) :

  • مثبت: افراد از نام تجاری  شما تعریف می کنند
  • از شما تشکر می کنند
  •  مشتریان وفادار دارید، نیاز به تبلیغات سنگین ندارید
  • افراد شما را به یکدیگر توصیه می کنند.
  • قوی: افراد زیادی نام تجاری  شما را می شناسند
  •  اسم آن را شنیده اند
  • تبلیغات آن را به خاطر می آورند و این افراد، درک مشترکی ازنام تجاری شما دارند.
  • منفی: افراد از نام تجاری  شما شکایت می کنند
  • مشتریان وفادار و تکراری کمی دارید
  •  نیاز به تبلیغات سنگین دارید ولی باز نتیجه ی آن مطلوب نیست
  • افراد شما را به هم توصیه نمی کنند.
  • ضعیف: افراد کمی نام تجاری  شما را می شناسند یا فقط یک ناحیه جغرافیایی آن را می شناسند
  • تبلیغات آن را به خاطر نمی آورند و افراد، درک واضحی از جایگاه و معنای نام تجاری شما ندارند.

همواره موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • برند یا نام تجاری تبلیغات نیست و بدون ارزش‌های آن، تبلیغات فقط هزینه است.
  •  برند های باهوش، جایگاه خود را برای جذب مشتریانِ بیش از یک طبقه ی اجتماعی تنظیم می‌نمایند.