۵ داستان تاثیرگذار و انگیزشی از برترین فروشنده های جهان

با انگیزه بودن یکی از مهم ترین شاخصه های فروش موفق است.زمانی که انگیزه ندارید حتی برای به اتمام رساندن ساده ترین کارها مانند فرستادن ایمیل و یا تماس سرد با مشکل مواجه می شوید و کارهایی مانند مذاکره و یا عقد قرارداد که انرژی و توجه بیشتری نیاز دارند به خوبی پیش نمی روند.

اگر سریعاً نیازمند انگیزه هستید این ۵  داستان بسیار تاثیر گذار از ۵ فروشنده بسیار موفق را بخوانید.

آن ها نیز مانند شما ، زمان های سخت بسیاری را تجربه کرده اند اما به تلاش خود ادامه دادند و نتایج به دست آمده توسط آن ها نشان دهنده این موضوع است.

دیموند جان        Daymond John

این کارآفرین و قاضی Shark Tank اولین کسب وکار خود را در مدرسه ابتدایی شروع کرد و در آن مدادهای سفارش شده ای برای همکلاسی های خود می فروخت.در سن ۱۰ سالگی ، والدین او از یکدیگر جدا شدند و خانواده آن ها دچار مشکلات مالی شدند.بعد از این که از دبیرستان فارغ التحصیل شد، او به شغل پیش خدمتی در رستوران  Red Lobster رسید.در همین زمان مادرش به او دوختن کلاه های لبه دار را یاد داد.فروش این کلاه ها بسیار خوب بود و جان از مادرش ۱۰۰٫۰۰۰ دلار قرض گرفت(مادرش خانه اش را به حراج گذاشت) و او در نهایت نیز Red Lobster را ترک کرد و در طول ۲ سال ۳۵۰ میلیون دلار فروخت.

این برند تاکنون بیش از ۶ میلیارد دلار فروش داشته است.جان فرصت این را داشت که در اوایل سال ۲۰۰۰ به عنوان یک قاضی به “Shark Tank” بپیوندد.او در طول فصل اول ۷۵٫۰۰۰ دلار از دست داد اما همین موضوع به او کمک کرد تا استراتژی خود را بهبود بخشد.هم اکنون ، نیز کسب وکارهای او سالیانه میلیون ها دلار درآمد دارند و ثروت خود جان ۳۰۰ میلیون دلار است.

جان پل دجوریا  John Paul Dejoria

جان پل دجوریا یکی از اولین نسل های بیزنس من های آمریکایی است که اکنون ثروتی بالغ بر ۴ میلیارد دلار دارد.اما زمانی که در لس آنجلس بزرگ می شد او هیچ چیز نداشت.دجوریا فروش را در سن ۹ سالگی شروع کرد.برای اینکه بتواند از خانواده اش حمایت کند ، او کارت های تبریک کریسمس را خانه به خانه می فروخت.بعد از این دجوریا از دبیرستان فارغ التحصیل شد ، به نیروی دریایی پیوست.او می  گوید :” زمانی که در سال ۱۹۶۴ وارد خدمت نیروی دریایی شدم ، حتی پول رفتن به کالج را هم نیز نداشتم.بنابراین شروع به کار کردن به عنوان فروشنده برای دایره المعارف Collier کردم.در طول چند سال چند شغل مختلف را تجربه کردم تا این که John Capra ، دوستی که به عنوان مشاور استخدام فعالیت می کرد  به من گفت تا بایستی صنعت زیبایی و سلامت را امتحان کنم.او می گفت در شروع سود خوبی به همراه ندارد اما هیچ پایانی برای آن بازار وجود ندارد.”

در سال ۱۹۸۰ ، دجوریا از این که محصولات سایرین را بفروشد خسته شده بود .او و دوستش Paul Mitchell تصمیم به راه اندازی یک کسب وکار گرفته آن ها فقط ۷۰۰ دلار در بانک  داشتند.برای اینکه بتوانند این کار را راه بیاندازند.دجوریا در ماشینش می خوابید.امروزه این شرکت بیش از یک میلیارد دلار در سال درآمد دارد.اگر شما برای شکست خوردن آماده باشید، شما بعد از اینکه به چند در بسته برخوردید نا امید نمی شوید.او همیشه می گوید شما نیاز داریدتا درمواجه با در بسته شانزدهم به اندازه اولین در انگیزه داشت باشید.

دیوید اوگیلوی David Ogilvy

دیوید اوگیلوی در سال ۱۹۳۱ از دانشگاه آکسفورد انصراف داد تا بتواند دستیار یک آشپز در پاریس بشود.بعد از یک سال او به زادگاهش اسکاتلند بازگشت و به عنوان یک فروشنده ویزیتور اجاق گاز مشغول به کار شد.او به قدری این کار را خوب انجام می داد که رئیسش از او خواست تا یک دستورالعمل برای همکارانش بنویسد.آن دستورالعمل تا به امروز بهترین دستورالعمل فروش در جهان شناخته می شود. برادر اوگیلوی این دستورالعمل را به رئیسش که یک آژانس تبلیغاتی داشت نشان داد.این آژانس به دیوید یک شغل را پیشنهاد داد. او ۶ روز در هفته کار می کرد.۱۲ الی ۱۴ ساعت را برای چند سال کار می کرد و بالاخره این سخت کار کردن جواب داد.هر جلسه ای که برای فروش می رفت نتیجه می داد.در نهایت اوگیلوی آژانس تبلیغاتی خودش را راه انداخت و هم اکنون به عنوان پدر تبلیغات شناخته می شود.

مری کی اش Marry Kay Ash

مری کی اش یک فروشنده بسیار موفق است که توانسته میزان فروش یک شرکت را به تنهایی در طول یک سال ۵۰ درصد افزایش دهد.اما در سال ۱۹۶۳ ، زمانی که مردی که او خودش او را آموزش داده بود ترفیع گرفت از کارش استعفا داد.مری کی تصمیم گرفت که کسب وکار خود را شروع کند.با پس انداز خودش که ۵۰۰ دلار میشد یک شرکت محافظت از پوست راه اندازی کرد.این کسب وکار در عرض چند ماه به سود آموری رسید و با تصمیم مری کی شرکت تصمیم گرفت تا به فروشندگانش با اضافه کردن فروشنده جدید درصد بیشتری بدهد.او همچنین به تیمش تاکتیک هایی برای جلوگیری از فروش پر تنش آموزش داد.مشاوران او با نشان دادن نحوه آرایش ارزش بیشتری به کسب وکار دادند.زمانی که زنان تحت تاثیر آن را می دیدند به صورت طبیعی خواهان خرید می شدند.امروزه شرکت مشاورین Marry Kay بیش از ۲ میلیارد دلار در سال درآمد دارد.

جوجیرارد Jeo Girard

با مراجعه به کتاب های رکوردهای جهانی گینس،جوجیرارد به عنوان بزرگ ترین فروشنده جهان شناخته می شود.او در سال ۱۹۲۸ به دنیا آمد و بعد از این که از دبیرستان انصراف داد شروع به انجام یک سری کارهای معمولی از قبیل فروش روزنامه ، شستشوی ظرف در رستوران و واکس زنی پرداخت.او به دنبال یک شغل واقعی بود.در سن ۳۵ سالگی به یک نمایشگاه فروش ماشین مراجعه کرد و برای داشتن یک شغل التماس می کرد.مدیر نمایشگاه تصمیم گرفت تا یک فرصت به او بدهد و خیلی سریع نتیجه تصمیمش را زمانی که جو اولین فروشش را انجام داد دید.

بین سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۲ جیرارد بیش از ۱۳٫۰۰۰ دلار ماشین فروخت( تقریباً ۶ عدد در روز) و رمز موفقیت خود را داشتن ارتباط منظم با مشتریانش ، به یاد سپردن جزئیات کوچک شخصی افراد و درخواست معرفی اشخاص جدید از مشتریانش می داند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برچسب‌ها

پاسخی بگذارید

Your email address will not be published.

top