گوگل آنالیتیکس چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

با توجه به دنیای رقابتی این روز ها برای هر کسب و کار اینترنتی شناخت تعاملات کاربران با سایت هایشان جهت برنامه ریزی مفید و افزایش کاربران ورودی به سایت بسیار مهم می باشد. در دنیای مجازی جذب مخاطبان هدف به نحوی که وفاداری مادام در مشتریان ایجاد شود بسیار مهم و حیاتی می باشد؛ اما چطور برای کاربرانی که شناختی از آن ها نداریم برنامه ریزی کنیم؟ اصلی ترین مشکل سایت های اینترنتی عدم شناخت رفتار کاربران و عدم اطلاع از علاقمندی کاربران به چه نوع محتوایی می باشد تا بتوان نقاط ضعف و قوت را شناخت و بر روی آن ها تمرکز نمود. برای رفع این مشکل در ابتدا لازم است مجموعه ای از داده های مناسب جهت آنالیز و تحلیل به منظور بهبود کسب و کارمان جمع آوری نماییم.  با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توانیم کاربران سایت خود را بشناسیم و رفتار آن ها را آنالیز کنیم .

گوگل آنالیتیکس چیست ؟

گوگل آنالیتیکس، یک سرویس رایگان تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت است که شرکت گوگل از سال ۲۰۰۵ در اختیار کاربران قرار داده است. امروزه گوگل آنالیتیکس ابزار مهمی برای کشف، تفسیر و ارتباط بین الگوهای معنادار در ترافیک وب سایت ها می باشد، که به طور گسترده توسط کاربران استفاده می شود. سرویس گوگل آنالیتیکس به مدیران وب سایت ها کمک می کند تا فرآیند جمع آوری و تحلیل داده های وب سایت خود را به شکلی دقیق و کامل انجام دهند.

گوگل آنالیتیکس

 

گوگل آنالیتیکس یا google analytics چه کاربردی دارد ؟

    ما توسط گوگل آنالیتیکس داده ها را به دلایل زیر آنالیز می کنیم:

  • بازدید کنندگان سایت ما چه کسانی هستند؟
    اطلاعاتی مانند رده ی سنی ، جنسیت و علایق کاربران در تشخیص مخاطبین مورد هدف ما و تشخیص نیاز های آن ها با توجه به این اطلاعات بسیار مهم می باشد.
  • بازدیدکنندگان از چه طریق به سایت ما هدایت شده اند؟
    تشخیص این موضوع که ایمیل های تبلیغاتی ارسال شده یا مقالات منتشر شده و یا کمپین های تبلیغاتی ما موثر بوده اند و منجر به ورود کاربران شده اند یا عوامل دیگری.
  • کاربران بعد از ورود به سایت ما چه واکنشی داشته اند؟
    ما باید بدانیم کاربرانی که وارد سایت ما می شوند در سایت می مانند یا با نگاه اول از سایت خارج می شوند؟ یا فایل های آموزشی ما را دانلود می کنند؟
  • آیا کاربران ما، فعالیت های برنامه ریزی شده ی سایت را انجام داده اند؟
    عضویت داخل سایت ، عضویت در خبرنامه و مهم تر از همه خرید محصولات می باشد
  • و در آخر اینکه قدرت عملکرد وب سایت ما به چه میزان می باشد؟
    یعنی پتانسیل کسب و کار ما به چه میزان می باشد.

 

برای جمع آوری و آنالیز این داده ها به یک ابزار قدرتمند نیاز داریم که گوگل آنالیتیکس بهترین ابزار ممکن می باشد که ما در اختیار داریم.
در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیار به مشاوره در این مورد می توانید با کارشناس های ما در این زمینه در ارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

top