چند نکته مهم برای تولید محتوای پزشکان در اینستاگرام

اینستاگرام برای پزشکان

چند نکته از مواردی که باعث می شود  تولید محتوای پزشکان در اینستاگرام بهتر و کاراتر به عنوان یک پزشک فعالیت داشته باشید اشاره می کنیم :

  • هویت مشخص داشته باشید

    نکته ای که بصورت کمی به آن توجه می شود و دارای اهمیت بسیاری می باشد این است که هویت ، نام و نشان شما مشخص باشد . برای این منظور اطلاعات شما باید در صفحه شما به صورت واضح و مشخص قرار داده شده باشد و همچنین مخاطب شما باید با زبان ارتباطی شما آشنا باشد و به عبارت دیگر شخصیت شما برای او آشنا باشد.

نکته دیگری در تولید محتوای پزشکان که می شود به آن اشاره کرد که نوع عکس و پست های ارسالی شما در این صفحات بهتر است دارای قالبی خاص و مناسب  باشد و نحوه ی ادبیات شما و مفاهیمی که ارائه می دهید همگی بیانگر حالات و الگوی رفتاری شما باشد. به عنوان مثال شما میتوانید شخصیت های متفاوتی را در اینستاگرام از خود نشان دهید که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– اگر قصد شما معرفی خدمات کلینیک و درمانگاهتان و یا معرفی محصولات باشد، می توانید مطالب خود را در قالب یک شخصیت رسمی و ایجاد یک روابط عمومی با پرستیژ و حرفه ای انتشار دهید

-می توانید تمرکز خود را روی ارایه سوابق موفق گذشته متمرکز کرده و تصاویری را از اقدامات درمانی خود و نحوه انجام آنها منتشر کنید. به طور مثال اگر دندان پزشک هستید تنها تصاویر بیماران خود را انتشار دهید. با انجام این کار حسی از خدمت رسانی را به بیماران احتمالی خود القا می کنید و احتمال تبدیل مخاطب به مراجعین مطب هم بیشتر است زیرا با انبوهی از خدمات شما روبرو شده و با آنها آشنا می شوند

-شاید دوست داشته باشید تعامل بیشتری را با مخاطبان خود برقرار کنید. به عبارت دیگر ارتباط نزدیک تر و خودمانی با بیماران خود برقرار کنید. در این حالت می توانید عکسهایی از زندگی روزمره تان در محل کار و مکانهای دیگر را نیز با بیماران به اشتراک بگذارید

نکته مهم آن است که برای انتشار پست های خود سبک و سیاق مشخصی داشته باشید و برای تاثیرگزاری بیشتر در ذهن مخاطبان خود این رویه را حفظ کنید. نوع این ارتباط بیشتر به علایق و اهداف شما بستگی دارد

 

  • خلاقیت میتواند تماییز شما با صفحات دیگر باشد

    خلاقیت پزشکان

    خلاقیت پزشکان

    به خاطر داشته باشید که هر چه هنرمندانه تر و خارج از چارچوب رایج عمل کنید توجه بیشتری را نسبت خود جلب خواهید کرد
    خلاقیت در تصاویری که به اشتراک می گذارید، ویدئوهایی که منتشر میکنید و حتی نوع موضوعاتی که به آنها می پردازید باعث میشود کسانی که در مراجعه اول خود با صفحه شما آشنا می شوند کنجکاو شده آن را دنبال کرده و حداقل به مدت یک هفته مهمان مطالب آتی شما و دیگر مطالب شما باشند

  • تعامل ایجاد کنید

سوال در ذهن شنونده قلاب میشود. سعی کنید محتوای خودتان را به صورت تعاملی ایجاد کنید. با پرسیدن سوالات در محتوای پست های خود میتوانید بازدیدکنندگان صفحه خود را به نظردهندگان  تبدیل کنید و مخاطبان خود را به ایجاد تعامل و ارتباط سوق دهید . شاید بتوان گفت مهمترین عامل پیشرفت صفحه شما در تولید محتوای پزشکان  همین مسئله است.  شما میتوانید با ایجاد جلسات مجازی به صورت لایو ، برگزاری مسابقات ساده و معما ها تعامل را بین خود و کابرانتان افزایش دهید .

 

  • منظم باشید

    صرف نظر از تولید محتوای  با کیفیت و مناسب صفحه شما باید دارای برنامه ریزی مناسب  و منظم برای ارسال پست ها و استوری ها باشد که این امر باعث می شود همواره در چشم کاربر خود باشید و تاثیرگذار تر عمل کنید .
    برای مثال میتوانید برای خود تقویمی برای ارسال پست های زمان بندی شده در اینستاگرام تهیه کنید. به طور مثال اگر توان شما تولید چهار پست در هفته است سعی کنید آنها را در فواصل مشخصی قرار دهید.

 

  • صفحه خود را حالت بیزینسی یا کاری تبدیل کنید .

علاوه بر نکاتی که در مورد تولید محتوای پزشکان رعایت کنید رعایت نکات عمومی است ازجمله همین مورد که با رفتن به تنظیمات اینستاگرام خود و گزینه Switch to Business Profile  می توانید این کار را انجام دهید. بعد از کلیک روی این گزینه از شما خواسته می شود تا پروفایل تجاری اینستاگرام خود را با پروفایل فیسبوک خود همگام سازی کنید.

این کار برای شما مزیت های به همراه دارد که اولا میتوانید اطلاعات تجاری خود را برای کاربران خود از جمله آدرس شماره تماس و … را به اشتراک بگذارید و هم از اطلاعات آماری اینستاگرام برای بررسی صفحه شما که شامل تجزیه و تحلیل مخاطبان و پست های شما است را استفاده کنید .

 

  • استفاده از هشتگ های مناسب

    instagram hashtags

    instagram hashtags

    یکی دیگر از عوامل مهم در تولید محتوای پزشکان استفاده از هشتگ های مناسب و پرتکرار در محتوای پزشکی خود است که با موضوع شما هم خوانی داشته باشند. کاربران دیگر میتوانند از طریق این هشتگ ها محتوا های شما را پیدا کرده و این کار می تواند باعث افزایش مخ طبان شما باشد . در هر پست بصورت استاندارد بهتر است بین پنج تا حداکثر بیست  هشتگ را قرار دهید. به فرض مثال اگر دندان پزشک هستید و مطلبی در رابطه با فناوری جدید در این حوزه معرفی میکنید حتما از هشتگ هایی مانند #دندان پزشکی #فناوری و … استفاده کنید همچنین میتوانید از هشتگ مکان زندگی یا محل کار خود استفاده کنید برای مثال برای پزشکان شهر تهران یا ارومیه می توان از #تهران یا #ارومیه استفاده کرد که باعث می شود مخاطبان شما در ارومیه راحت تر بتوانند شما را پیدا کنند.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در این بخش میتوانید با مرکز مشاوره کسب و کار تدبیرنگر که سابقه ی تخصصی در تولید محتوا برای پزشکان دارد در تماس باشید :

شماره تماس :۳۳۴۴۳۷۶۶-۰۴۴

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

top