چرا باید در شبکه های اجتماعی فعالیت داشت ؟

این روزها همه ما میبینیم نحوه ارتباطات کنونی با نحوه تعاملات درگذشته فرق کرده است و استفاده از شبکه های اجتماعی  به بخش ثابتی از زندگی مردم تبدیل شده است. کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند از تأثیرپذیری شبکه‌های اجتماعی برای ارتقای کار خود کمک بگیرند .

شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر بهترین ابزار برای ارتباط با مخاطبین محسوب می‌شوند و برای حفظ این ارتباط باید به طور پیوسته در این شبکه‌ها حضور داشت. با راهکارهای تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی می‌توان روند رو به رشدی را ایجاد کرد و نتایج بهتری را در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی به‌دست آورد.

سوشال یا شبکه های اجتماعی، نظیر فیسبوک، اینستاگرام، توویتر، و… همه و همه بر اساس محتوایی که تولید می شود زنده مانده اند. این شبکه ها بهترین مکان برای اختصاصی سازی و رساندن پیامتان به مشتریان و افرادی است که به صنعت شما وابسته اند و به نحوی شما را دنبال می کنند. بسیاری از افراد شما را دنبال می کنند چون محتوایتان برایشان اهمیت دارد و این شبکه ها می تواند بهترین پتانسیل در این باره داشته باشد!

کاربران و مشتریان می توانند از طریق محتوای شما روی شبکه های اجتماعی، به سمت سایت و وبلاگتان انتقال پیدا کنند، و بعد هم به راحتی با دانلود کردن محتوای شما، و فرصت هایی که ایجاد کرده اید به عنوان یک فرصت فروش، شناسایی و سازمان دهی بشوند! وبلاگ نویسی و مزیت مستمر ادامه آن در ترافیک و افزایش فروش! این نکته ای است که می تواند به شما در موفقیت کسب و کارتان یاری دهد!

فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی

 

 مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی

 

دیده شدن توسط مشتریان

اگر شما به طور معمول در کسب و کار خود حاضر شوید نهایتا خوشبینانه تعداد مشتری های شما به طور میانگین بین ۵ تا ۱۰۰۰ نفر در روز خواهد بود. ولی در فضای مجازی با انتشار یک محتوی خوب در یک ساعت میلیون ها نفر،شما را می بینند و با شما آشنا می شوند و یا اینکه شما را دنبال می کنند.بهتر است که یک کمی به این فکر باشیم چگونه تعداد میلیون بازدید کننده را بیشتر کنیم چون در فضای حقیقی در آینده این موضوع رنگ بیشتری خواهد یافت و بخش عمده ای کسب و کار شما به سمت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خواهد رفت

تحلیل ذائقه و رفتار مشتریان

اگر شما  بخواهید یک محصول و یا خدمت  جدیدی را تولید کنید نیاز مند شناخت بازار هدف خود هستید ، استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند در دریافتاین ذائقه ها و رفتار ها به شما کمک شایانی نماید.وقتی که شما محتوایی در رابطه با محصول و خدمت خود انتشار می دهیدمی توانید از تعداد انتشار این مطلب متوجه شوید که چقدر این موضوع برای مخاطبان جذابیت دارد.اگر بخواهید این موضوع را از جنبه های مختلف پیگیر ی کنید این موضوع بسیار می تواند کمک شما باشد.

مزایای آن :

-کاهش هزینه های زیاد بازار یابی

-سرعت  در انجام شناخت ذائقه ها و نیاز مخاطبان

-شناخت خود به عنوان یک متخصص در آن موضوع خاص

نظر سنجی ها

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید در مورد یک موضوع خاصی نظر مشتریان و کاربران خود را بدانید و جمع آوری نظرات برای شما بسیار مشکل بوده و وقت و هزینه زیادی از شما می گیرد ولی با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید یک محتوا تولیدکنید و نظر مشتریان خود را با این ابزار در سریعترین زمان ممکن و با حداقل هزینه دریافت کنید. شاید امروزه دیگر این موضوع بدیهی شده است ولی به یاد داشته باشیم که استفاده از ابزار ها بروز می شود و هر روز این تغییرات بیشتر می شود و ابزارهای بهتری برای ما بوجود می آید.

معرفی بهتر محصولات

هرفروشنده ای نیاز دارد محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کند اگر شما کسب وکاری دارید که محصولات و خدمات بیشماری دارید و نمی دانید که چگونه به مشتریان خود معرفی کنید بهترین راه استفاده از شبکه های اجتماعی است و یک تولید محتوای خوب می تواند این محصولات و خدمات رادر ذهن مشتریان بهتر نقش بندد.

پاسخ به سئولات مشتریان و مخاطبان

وقتی که شما محتوا تولید می کنید می توانید به این نکته توجه کنید که مشتریان شما سئوالات احتمالی دارند که این محتوا می تواند پاسخگوی کار شما باشد و این موضوع را به خوبی برطرف نماید. اگر مخاطبان شما سئوالات زیادی می کنند و این سئوالات مشترک است می توانید یک محتوای مشترک تولید کنید و آن را درشبکه های اجتماعی خود انتشار دهید و به مخاطبان خود ارایه دهید

 

مرجع شدن

شما وقتی می توانید مرجع شوید که تولید محتوا داشته باشید و دیگران برای یافتن پاسخ مشکلات و نیاز های خود از این محتوا استفاده کنند. و اگر این محتوا، بروز و کاربردی تر باشد مخاطب بهتر می تواند با شما ارتباط بگیرید و از شما به عنوان یک مرجع یاد کند.

ایجاد نیاز و تغییر ذائقه مشتریان

یکی از نیاز های بازاریابی داشتن استراتژی توسعه بازار است و توسعه بازارها نیاز به نیاز و تغییر ذائقه مشتریان را دارد و این موارد با تولید محتوا می تواند ایجاد شود. یک فیلم، صوت، متن و تصویر جدید از یک محصول که مشتری آن را دوست داشته باشد به صورت ویروسی انتقال می یابد و شما می توانید برای فروش خود بازار جدید را خلق کنید و یک فروشنده حرفه ای شوید.

تبلیغات اثر بخش  با تولید محتوا

تبلیغات باید متناسب با نیاز و شرایط مشتریان باشد وافراد مختلف این تبلیغات را از جنبه های مختلف نگاه میکنند و اگر این تبلیغات بتواند شرایط مناسب داشته باشد اثر بخشی خوبی خواهد داشت. ابزار شبکه های اجتماعی بدلیل گستردگی و داشتن مخاطبان بیشمار می تواند  تبلیغات شما را به خوبی اثر بخش کند و اگر این تبلیغات دارای محتوا ارزشمند باشد و رعایت اصول تبلیغات در آن رعایت شده باشد

جذب مشتری از سراسر کشور

مشتریان شما دیگر به یک منطقه ویا شهر خاص محدود نمی شود و شما میتوانید مشتریان زیادی از سراسر کشور داشته باشید و با آنها در ارتباط باشید. تولید محتوای خوب می تواند باعث شود این مخاطبان از سراسر ایران مطلب شما را مشاهده کنند و این رضایت آن ها را به مشتری شما تبدیل کند.

 

بروز بودن کسب و کار

وقتی شما همیشه درحال تولید محتوا هستید مشتریان شما این احساس را پیدا می کنند که شما یک کسب و کار پویا دارید و این پویایی حس اعتماد را در آن ها تقویت می کند و باعث رشد فروش می شود. اگر مطالب شما از آخرین دستاوردهای شما و کسب و کار شما باشد این اثر بخشی بیشتر است.

نتیجه حضور در شبکه‌های اجتماعی

 

از طرفی وقتی که شما روی سوشال، محتوای خود را منتشر می کنید فرصت را ایجاد می کنید که علاقمندان محتوای شما را منتشر کنند و علاقمندان و دنبال کنندگان بیشتری ایجاد کنید! مهم این است که بتوانید محتوایی تولید کنید که کاربر علاقه به اشتراک گذاری آن داشته باشد. اگر به قصد فروش بیشتر محتوا تولید می کنید باید نکته هایی بدانید که ما در روش نوشتن معرفی محصول یا محتوای تجاری  جمع آوری کرده ایم.

شبکه های اجتماعی، یکی از قویترین گزینه هایی هستند که به شما کمک می کنند هم بازدید بیشتری روانه سایت خود کنید و هم اینکه ، بتوانید به راحتی، با امکان انتشار و اشتراک گذاری، مخاطبین و علاقه مندانی ایجاد کنید. از طرفی سوشال، امکان سرچ و ایندکس مطالب شما را در گوگل و سایر موتورهای جستجو ایجاد می کنند که می توان از این طریق هم کاربران را به سمت خود روانه کنید! البته که محتوای شما همیشه در شبکه های اجتماعی خواهد ماند و این پتانسیل را داراست که هر دفعه بدون دخالت و حتی توجه شما، مخاطبینی به آن دست پیدا کنند.

مشتری وفادار و راضی، علاقه‌مند‌است به سایت شما مراجعه کند و این مراجعه منجر به فروش محصولات و خدمات شما می‌گردد.

اگر قصد داشتید در شبکه های اجتماعی حضور تاثیرگذار داشته باشید می توانید جهت مشاوره با کارشناس های ما در ارتباط باشید و از خدمات ما استفاده کنید.

تماس با ما

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

top