وفاداری مشتریان می‌خواهید؟ برند تان را بسازید.

همه ما می‌دانیم که وفاداری مشتریان عامل کلیدی داشتن یک کسب‌وکار پایدار و موفق است. اما چطور این وفاداری را ایجاد کنیم؟ باید بر روی برند تمرکز کنید.

به خاطر داشته باشید، برند شما فراتر از لوگو شما است و تمامی کارهای شما از قبیل بسته بندی، نشانه‌های کسب‌وکار شما در خیابان‌ها، وب‌سایت، کارت ویزیت، و حتی نحوه پاسخ دادن شما به تلفن را شامل می‌شود. اما یک برند واقعی حتی از این‌ها هم فراتر و عمیق‌تر است. یک برند عالی بر پایه تعهد شما به مشتری شما که نیاز آن را بر طرف می‌کنید ساخته می‌شود.

برند بر پایه تعهد شما که در نهایت وفاداری مشتریان را ایجاد می‌کند ساخته شده است. این بدین معنی است که مشتریان شما در زمان‌های سخت کسب‌وکارتان در کنار شما خواهند بود. زمانی که مشتریان با کسب‌وکار شما بیشتری از دلایل منطقی متصل می‌شوند، در آنها باور قلبی ایجاد می شود که جایگزینی برای خدمات و محصولات شرکت شما وجود ندارد.

بیایید در اینجا چند نمونه از برند‌های موفق که توانسته اند وفاداری مشتریان را ایجاد کنند بررسی کنیم:

کامپیوترهای اپل:‌ تقابل زیبای طراحی و تکنولوژی

تعهد برند ۲

زمانی که استیو جابز شرکت اپل را راه‌اندازی کرد صنعت کامپیوتر یک صنعت زشت بود که در آن کامپیوتر ها در جعبه های سیاه و با پیچیدگی های فراوان عرضه می‌شدند. استیو می‌دانست که انسان‌ها عاشق سادگی و طراحی مینیمال هستند.

بنابراین اون محصولاتی که لیاقت حضور در موزه‌ها را داشتند طراحی کرد و از زبان طراحی بسیار ساده که کار با کامپیوترها را نیز بسیار ساده می‌کرد استفاده کرد. او می‌دانست برای طراحی این محصولات نیاز دارد که یک هنرمند باشد و از این طریق توانست مشتریانی برای یک عمر را جذب کند.

هارلی دیویدسون:‌ فراخوانی تمامی انقلابی‌ها

تعهد برند ۳

برند موتورسیکلت سازی هارلی دیویدسون درباره استقلال کامل است، تمام کارهایی که این شرکت برای برندش انجام می‌دهد به فراخوانی انقلابی ها می‌پردازد. مشتریان هارلی دیویدسون از اقشار مختلف جامعه هستند. از کارگران معدن گرفته تا بالاترین مدیران اجرایی، اما همه آنها در یک نقطه مشترک هستند و آن این است که به دنبال یک جاده باز و آزادی بی قید و شرط هستند. مشتریان این برند به قدری وفادار هستند که بعضی از آنها لوگو شرکت را بر روی بدنشان خالکوبی کرده اند!‌

IKEA :‌ جاده سنگی زرد را دنبال کن!

تعهد برند ۴

IKEA طراجی سوئدی را برای بازار امریکا به ارمغان آورده است. با مطالعه دقیق این برند از کوچکترین علائم دوستانه گرفته تا طراحی و چیدمان مبلمان و حتی رایحه‌های خوشبو کننده می توان پی برد مشتریان وفادار این برند عاشق طبیعت هستند.

بانک Umpqua :‌ رویکرد جدیدی در بانکداری

تعهد برند ۵

در حالی سایر بانک‌ها بر روی درصد سود و حساب‌های رایگان در حال رقابت هستند، بانک Umpqua تصمیم گرفته است تا بر روی تاکتیک متفاوتی کار کند. آنها تصمیم گرفته اند تا به شعب خود طراحی جدیدی ببخشند و همینطور از طراحی های سنتی آبی و قرمز بانک‌ها فاصله بگیرند.

آنها در بانک ها شکلات و قهوه رایگان سرو می‌کنند و فضاهایی برای کسب جلسات و گردهمایی های کسب‌وکارهای مختلف به طور رایگان در نظر گرفته اند. آنها حتی قسمت‌هایی برای بازی کودکان در نظر گرفته که با آن به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشترینانشان از سنین پایین هستند!‌

تعهد برند خودتان را پیدا کنید

خوب! تعهد برند شما چه چیزی است؟ چه چیزی را به مشتریان خود قول می‌دهید؟ زمانی توانستید آن را شناسایی کنید، اطمینان بیابید که از آن در تمامی فعالیت‌های خودتان استفاده می‌کنید، از استخدام کارمندان گرفته تا رنگ‌های بروشور ها و تصویر صفحه خانگی وب سایت خود از آن استفاده کنید.

اگر شما به تمامی جزییات و قسمت‌ها توجه کنید، مسلما مشاهده خواهید کرد که چیزی جادویی در حال اتفاق افتادن در کسب‌وکارتان است. مشتریان به سمتتان سرازیر می‌شوند، درباره برندتان صحبت خواهند کرد و باور خواهند داشت که شما چیزی را به آنها پیشنهاد می‌دهید که سایرین نمی توانند آن را پیشنهاد دهند و فرقی نمی‌کند چه کسب‌وکاری دارید، از مشاورین املاک تا مدرسان کنکور و مشاوران مالی همگی شامل این مساله می‌شوند.

با تمرکز بر روی تعهد برندتان، شروع به ساخت برندتان بکنید و رشد وفاداری مشتریان خود را در نظر داشته باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برچسب‌ها

پاسخی بگذارید

Your email address will not be published.

top