راهنمای دریافت پروانه کسب و کارهای مجازی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که کسب و کارهای مجازی در طول سالهای اخیر داشته اند عدم جود سازمان یا ارگانی بود که بتواند به آن ها مجوز و پروانه فعالیت بدهد.سامانه نماد الکترونیکی نیز به تنهایی پاسخگوی این مساله نبوده است.بنابراین مرکز اصناف و بازرگانان ایران در سال ۱۳۹۶ پروانه ای برای کسب و کارهای مجازی فراهم نمود که در تاریخ ۱۳۹۶/۳/۷  به روسای کلیه سازمان های صنعت معدن تجارت ابلاغ شد.

ما هم در مرکز توانمدسازی کسب وکارهای تدبیرنگر تصمیم گرفتیم اطلاعات موردنیاز برای دریافت پروانه و راهنمای دریافت آن را گردآوری نماییم.

بنابراین کسب و کارهای مشمول قانون نظام صنفی که قصد فروش کالا و خدمات را دارند موظف هستند پس از راه اندازی کسب وکارهای مجازی خود براساس دستورالعمل اعطای نماد و نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی و چک لیست الزامات فنی نسبت به دریافت پروانه کسب وکار مجازی و نماد الکترونیکی اقدام کنند.

مراحل دریافت پروانه کسب وکار مجازی
ثبت تقاضا در سامانه ای نماد :

برای ثبت تقاضا بایستی به این سامانه به آدرس enemad.ir مراجعه کنید.

توجه : در هنگام تکمیل فرم اطلاعات کسب و کار در سامانه ای نماد باید نوع فعالیت خود را صنفی انتخاب کنید و پس از تکمیل چک لیست الزامات و دریافت تایید نهایی بر روی گزینه درخواست پروانه کسب کلیک نمایید.پس از تکمیل آن فرم و تایید آن اطلاعات شما برای مرکز اصناف و بازرگانان ایران جهت بررسی و صدور پروانه کسب ارسال می شود.شما با داشتن کد رهگیری که در این مرحله به شما داده می شود می توانید درخواست خود را در سامانه مرکز اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir پیگیری کنید.برای دریافت پروانه کسب نیز بایستی به اتاق اصناف شهرتان مراجعه کنید و یا با شماره تلفن های ۸۸۸۹۳۸۱۸-۰۲۱ و ۸۸۸۹۳۸۰۱-۰۲۱ الی  تماس بگیرید.

توجه ۲ : در صورت مشاهده پیام خطا نیز با بخش پشتیبانی ای نماد تماس بگیرید.

تکمیل مدارک در سامانه اصناف :

برای پیگیری درخواست پروانه کسب و کار و تکمیل مدارک بایستی به نشانی iranianasnaf.ir مراجعه کنید.در بخش پیگیری ضمن مشاهده پیام و اطلاعات تماس اتاق اصناف ، امکان ارسال پاسخ و بارگذاری مدارک وجود دارد.پس از پذیرش اولیه ، متقاضی باید در دوره آموزشی احکام کسب و کار تجارت که توسط اتاق اصناف شهرتان برگزار می گردد شرکت و نسبت به بارگذاری گواهی آن در سامانه اقدام نماید.در صورت تکمیل مدارک ، پروانه کسب صادر و همزمان نماد الکترونیکی نیز به متقاضی اعطا خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پروانه
  1. دریافت اداره امور مالیاتی ذی ربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده (موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم).
  2. گواهی گذراندن دوره های آموزشی احکام تجارت کسب و کار ( موضوع بند (ن)) ماده (۳۰) قانون نظام صنفی.
  3. فایل تصویر پرسنلی متقاضی
  4. پروانه تخصصی و فنی و یا دیپلم فنی یا مدارک تحصیلی دانشگاهی مرتبط یا معرفی یک نفر واجد شرایط مذکور (برای صنوف) مشمول تبصره ماده (۱۳) قانون نظام صنفی.
  5. مصوبه هیئت مدیره برای صدور پروانه کسب به نام مدیرعامل یا یکی از صاحبان امضا مطابق اساسنامه
  6. آخرین آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکت (برای اشخاص حقوقی)

مدت زمان صدور پروانه نیز پس از تطبیق مدارک حداکثر ۱۵ روز است که همزمان نماد اعتماد الکترونیک نیز داده خواهد شد.هزینه صدور پروانه در کلان شهر ها ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ ریال ، در سایر مراکز استان ها  ۹۰۰٫۰۰۰ ریال  و سایر شهرستان ها ۷۵۰٫۰۰۰ ریال است.

حق عضویت سالانه نیز در اصناف حداکثر ۸٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

top