برند یا نام تجاری به چه معناست ؟

تا چه حد با واژه ی نام تجاری (Brand) یا نام تجاری آشنا هستید؟ چرا باید دنبال برند باشیم؟  یک برند، چه ارزش و یا جایگاهی را می تواند بدست آورد؟

برند، خاطره‌ای است که مشتریان به یاد می‌آورند و مرتبط به تجارب مثبت و منفی آنها از برند است. برندسازی، تنها فعالیتی در جهت شناساندن شرکت و یا بازاریابی نیست، بلکه همه تجربیاتی که یک مشتری از شرکت دارد را در برمی‌گیرد.در فضای فرارقابتی، ارزشهای جامعه پیچیده‌تر و گیج‌تر می‌شوند و به همین دلیل مردم به برندهایی علاقه‌مند می‌گردند که ارزشهای آنها واضح باشند.

 

تصورات اشتباه در رابطه با برندسازی:

❌ برندسازی، زمانبر و دشوار است.

❌ برندسازی، بسیار پرهزینه است.

❌ برندسازی برای یک شرکت کوچک، کاملاً غیر ضروری است.

❌ تمام طراحان مثل هم هستند و یک لوگو برای ما می‌سازند.

❌ برندسازی سریع نتیجه می‌دهد.

 

برند چیست

 

جایگاه برند:

  • مثبت: افراد از برند شما تعریف می کنند، از شما تشکر می کنند، مشتریان وفادار دارید، نیاز به تبلیغات سنگین ندارید، افراد شما را به یکدیگر توصیه می کنند.
  • قوی: افراد زیادی برند شما را می شناسند، اسم آن را شنیده اند، تبلیغات آن را به خاطر می آورند و این افراد، درک مشترکی از برند شما دارند.
  • منفی: افراد از برند شما شکایت می کنند، مشتریان وفادار و تکراری کمی دارید، نیاز به تبلیغات سنگین دارید ولی باز نتیجه ی آن مطلوب نیست، افراد شما را به هم توصیه نمی کنند.
  • ضعیف: افراد کمی برند شما را می شناسند یا فقط یک ناحیه جغرافیایی آن را می شناسند، تبلیغات آن را به خاطر نمی آورند و افراد، درک واضحی از جایگاه و معنای برند شما ندارند.

همواره به خاطر داشته باشید:

  • نام تجاری، تبلیغات نیست و بدون ارزش‌های آن، تبلیغات فقط هزینه است.
  • برندهای باهوش، جایگاه خود را برای جذب مشتریانِ بیش از یک طبقه ی اجتماعی تنظیم می‌نمایند
این مطلب را به اشتراک بگذارید

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

top