برندسازی در شبکه های اجتماعی

یک برند تجاری برای رسیدن به اهداف خود ابتدا باید در ذهن و قلب مشتریان نفوذ کند و آن‌ها را تحت تأثیر خود قرار دهد، بنابراین باید بتواند به بهترین شکل خود را به مخاطبان نشان دهد. امروزه برندسازی در شبکه های اجتماعی بهترین راه برای شناساندن برندها به مردم می‌باشد. شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مثل: فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و… بهترین روش برای معروف شدن برندهای تجاری و در نتیجه افزایش فروش هستند.

هر سازمانی برای برندسازی در شبکه های اجتماعی باید بر ارائه دادن یک محتوای تبلیغاتی دقیق و کافی تمرکز کند. این محتوا باید تصویری از برند تجاری را ارائه دهد که متناسب با محصول باشد زیرا این تصویر در اذهان عمومی ثبت می‌شود. بنابراین باید یک تیم کاری حرفه‌ای متشکل از طراح، نویسنده، متخصص بازاریابی داشته باشند تا یک محتوای حرفه‌ای برای محصول مورد نظر ارائه دهند. حال برای برقراری ارتباط با مخاطبان نیاز به یک رسانه‌ی فراگیر داریم. در گذشته مجلات، روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون رسانه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان بودند اما امروزه رسانه‌های مجازی فراوانی وجود دارند که به‌دلیل گستردگی این رسانه‌ها، برندهای مختلف باید بتوانند رسانه‌ی ارتباطی متناسب با محتوای تبلیغاتی محصول خود و گروه مخاطبانی که دارند انتخاب کنند که در این مرحله اگر شناخت درستی از مخاطبان خود داشته باشند می‌توانند یک رسانه‌ی درست و تأثیرگذار را انتخاب نمایند.


بیشتر بخوانید :

چرا باید در شبکه های اجتماعی فعالیت داشت ؟

 

برای رایج کردن محتوای تبلیغاتی برند، می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی راه اندازی کرد که امروزه این کمپین‌ها یک روش بسیار مؤثر در جذب مخاطبان است. مثلا در جهت برندسازی در شبکه های اجتماعی ، برند تجاریسامسونگ، ال جی و بسیاری دیگر از برندهای معروف، در اینستاگرام کمپین‌های تبلیغاتی زیادی برای عکاسی از محصولاتشان راه اندازی می‌کنند که از این طریق بسیاری از مخاطبان را به سمت خود جذب می‌کنند. در حالی‌که این برندها شناخته شده هستند ولی به‌ دلیل مدیریت درستی که دارند همیشه حضور فعال در همه‌ی امور دارند.

 

“به‌طور کلی ما برای معروف شدن از طریق شبکه های اجتماعی باید کاری کنیم که به اصطلاح زیاد دیده شویم به‌طور مثال: به‌ عهده گرفتن پروژه‌های چشم‌گیر، نشان دادن توانمندی‌های برند، ارائه‌ی محتوای آموزنده مرتبط با برند و داوطلب شدن در کمپین‌های مختلف، پنل‌های علمی و هم‌اندیشی‌ها.”

 

باید سعی کنیم در شبکه های اجتماعی انتقاد پذیر باشیم و به نظرات کاربران اهمیت دهیم، فعال باشیم و به تمامی نظرات فورا پاسخ دهیم و از نظراتی که سازنده هستند استفاده کنیم. به این ترتیب کاربران دنبال کننده‌ی صفحه‌ی شما افزایش می‌یابد که می‌تواند باعث محبوبیت نشان تجاری شما در شبکه های اجتماعی شود. همچنین یک راه دیگر برای محبوبیت برند در شبکه های اجتماعی این است که یکسان نویسی نکنید یعنی اگر در چندین شبکه‌ی اجتماعی برای برندتان صفحه‌های جداگانه دارید یک مطلب را در تمامی این صفحات کپی پیست نکنید! زیرا برای مخاطب خسته کننده است. بهتر است ساختار نوشتاری در هر یک از این شبکه های اجتماعی متفاوت باشد به‌ عنوان نمونه: اگر محتوای تبلیغاتی برند شما در تویتر نگارش اخبار گونه دارد بهتر است که در فیسبوک نگارش دوستانه داشته باشد.

در کشور ما هنوز هم برندهای زیادی وجود دارد که در شبکه های اجتماعی وارد نشده‌اند یا اگر هم وارد شدند نتوانستد مؤفق شوند، زیرا استفاده‌ی صحیح از آن را بلد نبودند. اما نیاز است که برای بقای برند وارد اینگونه تحولات شوند و خود را با دنیای مدرن تطبیق دهند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

top