بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاریابی محتوا یا همان (Content Marketing)  ، یک نوع بازاریابی است که تمرکز آن بر روی  تولید و انتشار محتوا برای مخاطبان هدفمند آنلاین است که اغلب توسط کسب و کار ها برای :

  • جلب توجه مخاطب و ساخت لید
  • گسترش مشتریان
  • راه اندازی یا افزایش فروش به صورت آنلاین
  • افزایش آگاهی مشتریان از برند و اعتبار کسب و کار
  • مشارکت بیشتر کاربران آنلاین

استفاده می شود . این اقدامات به صورت محتوای متنی ، تصویری ، صوتی و … در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد .

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

 

تفاوت و مزایای بازاریابی محتوا نسبت به بازایابی سنتی

در گذشته تبلیغات و بازاریابی به روش سنتی انجام می شد که نیاز به زمان زیادی داشت. استفاده از بروشورها، کاتالوگ، چاپ بنر و انتشار در سطح شهر و … از جمله روش های بازاریابی سنتی می باشد. از سوی دیگر مشکلاتی دیگری بر سر راه بازاریابی محتوایی وجود دارد که از آن جمله می توان به تعداد محدود مخاطبان، هزینه بالای چاپ، آلودگی و بهم ریختگی شهر، آزرده خاطر شدن مصرف کنندگان از وجود حجم بالای تبلیغات و … اشاره کرد.

بزرگترین امتیاز کانتنت مارکتینگ (بازاریابی محتوایی ) امکان قرار دادن فایل های صوتی و تصویری و کلیپ های ویدئویی در سایت یا شبکه های اجتماعی  است. در بازاریابی سنتی، شرکت ها مجبورند تنها به محتواهای متنی و چند قطعه تصویر اکتفا کنند. در حالی که در کانتنت مارکتینگ معرفی محصولات می تواند به روش های مختلفی انجام شود. با استفاده از کلیپ های تصویری و صوتی می توان به نحو موثرتری پیام خود را به مخاطبان منتقل و سریعتر به هدف خود دست پیدا کرد.

استفاده از امکانات موتورهای جستجو نیز به بازاریابی محتوایی  کمک می کند. در بازاریابی سنتی باید از یک بازاریابی با تعیین حقوق مزایا استفاده شود. در حالی که در این روش این موتورهای جستجو هستند که بدون هیچ هزینه ای مسئولیت تبلیغات و بازاریابی را بر عهده می گیرند. به این روش  که با سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو ، سایت توسط موتورهای جستجو شناسایی شده و زمانی که کاربران کلمات کلیدی را جستجو می کنند، آن را در صفحات نتایج جستجو نمایش می دهند. این کار به معنای افزایش تعداد بازدیدکننده و در نتیجه افزایش مشتریان می باشد. همچنین در شبکه های اجتماعی با تولید محتوای درست و تداوم درانجام آن می تواند باعث افزایش بازدید و درنتیجه افزایش مشتری شود.

در بازاریابی محتوا برخلاف روش سنتی که فقط به چند تیتر و متن محدود می شود می توان به اندازه یک کتاب صحبت کرد و کسب و کار خود را به مرور در مطالب آن توضیح داد.

 

اصول Content Marketing

اصول بازاریابی محتوا

اصول بازاریابی محتوا

مهمترین بخش کار داشتن برنامه  مناسب برای تولید محتواست. در غیر اینصورت نمی توان نتیجه مورد انتظار را بدست آورد. تعیین برنامه مناسب اصول و قواعدی دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • تعیین هدف در بازاریابی محتوا

قبل از شروع  برنامه تولید محتوایی خود باید هدف اصلی مشخص شود و موضوع محتوا را بر اساس هدف اصلی قرار داد و قسمت مورد فعالیت خود را مشخص کرد .

  • تعیین میزان هزینه ای که قرار است صرف شود
  • مطالعه و بررسی نیاز کاربران
  • تعیین عناوین محبوب و تاثیرگذار
  • تولید محتوای باکیفیت و کاربرپسند
  • به اشتراک گذاری و ترغیب کاربران

در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به مشاوره در این مورد می توانید با ما در ارتباط باشید : کلیک کنید

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

top